Visie 2024

Atletiekfamilie: samen in Competitie, verenigd door Passie !

Onze atletiekclub streeft ernaar om een inclusieve, ondersteunende en inspirerende omgeving te creëren waarin atleten van alle leeftijden en vaardigheidsniveaus kunnen groeien en excelleren in hun sport. We richten ons op het bevorderen van gezondheid, welzijn en sportiviteit door middel van atletiek, waarbij we teamwork, discipline en doorzettingsvermogen centraal stellen. Onze missie is om elk lid te helpen zijn persoonlijke doelen te bereiken, ongeacht hun achtergrond, en om de liefde voor atletiek te cultiveren binnen onze gemeenschap.

Onze visie op competitie is om een toonaangevende atletiekclub te zijn die atleten inspireert en ondersteunt bij het bereiken van hun hoogste prestatieniveau in competitieverband. We streven ernaar om een omgeving te creëren waarin talent kan bloeien en waarin discipline, hard werken en doorzettingsvermogen worden gewaardeerd en aangemoedigd. Onze club wil een reputatie opbouwen als een centrum van uitmuntendheid, waar atleten niet alleen hun fysieke capaciteiten ontwikkelen, maar ook groeien in sportiviteit, teamgeest en persoonlijke integriteit.

Kernwaarden:

·Inclusiviteit en Diversiteit: We bevorderen een omgeving waarin iedereen welkom is, ongeacht achtergrond, leeftijd of vaardigheidsniveau.

·Gezondheid en Welzijn: We moedigen een gezonde levensstijl aan door middel van fysieke activiteit en een holistische benadering van welzijn.

·Sportiviteit en Fair Play: We hechten waarde aan eerlijkheid, respect en sportief gedrag in alle aspecten van onze activiteiten.

·Uitmuntendheid in Prestatie: We streven ernaar om onze atleten te helpen hun hoogste prestatieniveau te bereiken door middel van hoogwaardige training, coaching en faciliteiten.

·Individuele Ontwikkeling en Teamgeest: We ondersteunen zowel de persoonlijke groei van elke atleet als de ontwikkeling van een sterke, samenwerkende teamdynamiek.

·Innovatie en Vooruitgang: We zijn toegewijd aan het voortdurend verbeteren van onze trainingsmethoden en faciliteiten door middel van innovatie en de toepassing van de nieuwste wetenschappelijke inzichten in sport.

·Duurzaamheid en Gemeenschapsimpact: We streven naar duurzame praktijken binnen onze club en willen een positieve impact hebben op de bredere gemeenschap door middel van sportevenementen en maatschappelijke betrokkenheiden zo de sociale cohesie te bevorderen.