G-Atletiek

Sinds september 2016 heeft AC Pajottenland de volle leiding in handen van een atletengroep met een mentale beperking.  We doen aan integratie zoals het hoort en dat met de steun van G- Sport Pajottenland vzw. Zij staan in voor de logistieke kant van het G-sport verhaal: het busvervoer naar en van de trainingen, de logistieke ondersteuning tijdens de Special Olympics, …

Er wordt getraind op alle facetten van de atletieksport: zowel de loop-, spring- als werpnummers worden wekelijks beoefend. Jaarlijks nemen we deel aan enkele G-atletiekwedstrijden en organiseren we ook een G-loop tijdens onze jaarlijkse ACP-cross en organiseren we in samenwerking met Zonnestraal vzw en de gemeente Gooik een inclusieve vijfkamp (eind mei/begin juni) op de atletiekpiste in Gooik. Jaarlijks organiseren we ook een ACP-warmathon in het kader van de warmste week. Een lichtgevende stoet loopt van Galmaarden naar Gooik, doorheen het mooie Pajottenland, voor ons goede doel: GSP vzw.

Samen met de voetballers en de badmintonners van GSPvzw nemen we met een aantal atleten deel aan de nationale spelen van Special Olympics tijdens het weekend van Hemelvaart.

TRAININGEN Praktisch

Waar:
Atletiekpiste Gemeentelijk Sportcentrum Koornmolen Gooik

Wanneer:
Elke dinsdagavond van 17.3015u tot 18.15u, niet tijdens schoolvakanties
Start 3de week van september tot eind mei

Deelnemers:
maximum 15 deelnemers

Trainers:
Anke De Keukeleire, Evi Elinckx, Amber Heymans

Sporttakverantwoordelijke atletiek:
ACPvzw Evi Elinckx, 0497/60 01 96 acpjeugd@skynet.be

Kostprijs:
80€/seizoen
= aansluiting bij ACPvzw en de Vlaamse Atletiek Liga (verzekering BA/LO)

Inbegrepen:
Sporttechnische trainingen olv ervaren trainers
Verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid en Lichamelijke ongevallen

Belangrijk!
Wie beweegt en sport in een sportclub, wordt gesponsord door zijn ziekenfonds. Het bedrag ligt tussen de 15 en 30€ per jaar, zeker de moeite om in te dienen!
Via deze link kan je jouw mutualiteit, meer informatie en het document snel terugvinden.