Pajottenland met een straat voorsprong

• Posted on: 25 May 2019

Interclub Landelijke 3 in Lommel

ACP Pajottenland met een straat voorsprong

Met een sterke homogene prestatie kroonde de mannenploeg van AC Pajottenand zich in Lommel tot interclublaureaat in Landelijke 3.

Pajottenland had 16 punten voorsprong op HAKI en Beerschot VAC. Dankzij vier individuele zeges, stijgt HAKI mee naar Landelijke 2.
Nog vóór de afsluitende 4x400m kon ACP de eindzege al ruiken. Met 10 punten voorsprong begonnen de Pajotters aan de estafette.
Daarin toonde alleen Machelen AC zich sneller zodat ACP uiteindelijk met een straat voorsprong de interclubtitel binnenhaalde.

“Vorig jaar waren we door pech nipt uit Landelijke 2 gezakt. Zieken, vakantiegangers en enkele afwezigen deden ons toen de das om.
Dit jaar hadden we gehoopt om onze plaats in Landelijke 2 opnieuw te kunnen innemen en dat is gelukt,” vertelde een tevreden voorzitter Arne De Cremer.“
Met Jonas Sergooris in de 5000m telden we vandaag maar één individuele overwinning. Maar we danken de eindzege aan een sterke
collectieve prestatie in de breedte. Met onder meer zowel in de 100, 200, 800, 1500 als 4x400m de tweede plaats.” ACP telde in de
eindafrekening liefst 16 punten boni. “Wij zijn een gezellige familieclub waar sfeer heel belangrijk is. Maar ook een club met sportieve ambities.
Niet vergeten dat we nog maar vijf jaar over een eigen kunststofpiste beschikken. De ambitie voor volgend jaar? In de eerste plaats
ons handhaven. Al zullen we wel op zoek moeten gaan naar een goede hinkstapspringer.”

Als tweede in de eindstand mag ook HAKI zich opmaken voor een verblijf in Landelijke 2. HAKI behaalde evenveel punten als de buren
van BVAC. Dankzij vier individuele zeges tegenover één voor Beerschot, vergezelt HAKI ACP naar een reeks hoger. Individueel sprong
onder andere de 8’53”44 in de 3000m van scholier Lucas Lievens/ZA, die in de laatste ronde uit het spoor van thuisloper
Hendrik Vanden Berk/DALO wegspurtte, in het oog. Net als de 11”23 van junior Maarten Saerens/ HAKI in de 100m en de 51”14
van scholier Thomas Van Der Bijl/MAC in de 400m.

artikel verschenen in "Atletiekleven" en geschreven door Jacky STIJVEN