BK Aflossingen: Finaleplaats 4 x 100m dames en Clubrecords voor de Heren

• Posted on: 19 September 2016

Al vroeg in de ochtend vertrokken Amber Heymans, Lies Goeseye, Joselien Lissens, Annelies Devillé, Laurien Lissens, Mathias Appelmans, Jonas Lequeu, Christophe Van Hecke en Ruben Gillijns richting Moeskroen. Zoals elk jaar is de hele voormiddag van het BK aflossingen aan de reeksen 4x100m gewijd.

De damesploeg kwam als eerste aan de start. Zij hadden een duidelijk doel; een tijd neerzetten onder de 51.49s. Dat zou de snelste tijd sinds het clubrecord van 2011 betekenen en hen een B-atleet status opleveren binnen de club. Amber schoot uit de blokken, gaf de stok zo snel mogelijk door aan Laurien, daarna Lies en Joselien mocht afwerken. Het verdikt galmde al gauw door de speaker: 51.18s! Doel met glans bereikt. Nadat de 2de reeks gelopen was werd het zelfs nog mooier, ook ACPajottenland mag in de namiddag de finale lopen.

De jongens hadden niet direct een doel voor ogen, al dachten sommigen stiekem aan het breken van het clubrecord. Jonas nam de start voor zijn rekening, gevolgd door Mathias, Christophe en Ruben. Hun tijd: 45.38s. Dat is een verbetering van het  30 jaar oude clubrecord van Eric Crispeels, Luc Bosmans, Frank Bohne en Marc Pardaens (46.40s) met ruim 1 sec! Ze zullen het niet graag horen :-) Met deze tijd zitten ze ook ruim onder de C-limiet binnen de club.

Na de middag was het dan tijd voor de 4 x 200m. Bij de dames nam Annelies Devillé de plaats in van Joselien.  Hier wilden onze dames een tijd onder de 1.50.00 neerzetten maar haalden het net niet. Ze klokten af op  1.50.34. Wel een goede tijd!

De mannen die gingen nu zeker vol voor clubrecord. Het stond sinds vorig jaar met 1.37.35 al op hun eigen naam, maar ze wilden het nog wat scherper stellen. Christophe die gaf alvast een duidelijk doel mee: 1.35.99 of lager, dat moet haalbaar zijn. En wederom slaagden onze jongens in hun opzet, ondanks een zeer safe wissel tussen Mathias en Chrstophe en Ruben die bijna een kwart bocht in de 3de baan moest lopen was  1.35.90 hun eindtijd. Weer meer dan 1s van het clubrecord geknabbeld. Daar kan ook volgend jaar zeker nog wat aan af!

Het laatste optreden van de dag was er dus voor de 4x100m dames. Zelfs de speaker had door dat het om een unicum ging. Terwijl iedereen al klaarstond in de banen weerklonk er in het hele stadion: "Had je aan het begin van het seizoen gezegd tegen de pajottenlanders dat ze in de finale van de 4x100m zouden staan, niemand zou het geloofd hebben. Maar ze staan er toch maar mooi. " Amber, Laurien, Lies en Joselien wilden hun tijd nog scherper stellen; vooral de wissel tussen Lies en Joselien kon nog beter. Amber ging goed mee en liet niemand echt ver weglopen, de wissel met Laurien ging goed en Laurien kon vanuit baan 1 het meisje van RCT in baan 2 voorbijlopen, bij de wissel met Lies hadden we al een aantal meter voorsprong  en Lies kon deze mooi houden. Bij de wissel met Joselien liep het echter mis, Joselien vertrok iets sneller  dan in de reeksen en Lies kon haar niet bijbenen. Joselien moest inhouden en de wissel gebeurde bijna volledig in stilstand. Eindtijd 51.86s.

Toch een zeer mooie afsluiter van het sprintseizoen. Proficiat aan iedereen en tot volgend jaar!