Aflossingsdames halen finale in voetbaltoernooi voor atletiekclubs

• Posted on: 29 September 2016

Aflossingsdames halen finale in voetbaltoernooi voor atletiekclubs.

Tijdens de rustperiode durven sommige atletiekers zich wel eens aan andere sporten wagen. Zo kwam het dat op zaterdag 24 september de aflossingsvrouwen Lies Goeseye, Joselien Lissens, Annelies Devillé en Laurien Lissens versterking vroegen aan Maries Lissens en Marie Huvenne om deel te nemen aan het voetbaltoernooi voor atletiekclubs. Aangezien het een organisatie voor het goede doel betrof, konden ze geen nee zeggen.

In de vrouwen wedstrijd speelden alle teams eerst eens tegen mekaar en nemen nadien de 2 besten het opnieuw tegen elkaar op in de finale.
Onze vrouwen verloren in de poule geen enkele wedstrijd (4 x winst en 2x gelijkspel) en zelfs de topfavorieten 'team 2b ladies' ofwel 'de roze', vonden in onze dames hun meerdere.

Met 14 punten in totaal behaalden ze de 2de plaats en mochten ze opnieuw aantreden tegen 'de roze' dat met 5x winst en 1 x verlies 15 punten haalde.

In de finale was het beste voor onze dames er echter af. 'De roze' waren na hun nederlaag beter voorbereid en lieten centrale speelster Joselien geen meter lopen. Ook de anderen vonden geen antwoord tegen het roze geweld en kwamen niet tot scoren. Na 7 matchen zonder wisselspelers en met allemaal een ferme zonneslag werd het met 1-3 de eerste nederlaag van de dag.

Toch een mooie finaleplaats voor onze dames!

Ook onze heren zetten hun beste beentje voor op het voetbaltoernooi, maar konden enkel hun laatste match winnen. Zij behaalden de voorlaatste plaats.

Misschien toch gewoon aan atletiek blijven doen mannen  :-)

groetjes

Laurien