BK juniores en beloften te Nijvel : ZILVER voor junior Lode Timmermans op 3000m Steeple

• Posted on: 12 September 2016

Op zondag 11 september trokken we met 6 ACP’ers (2 juniores en 4 beloften)  naar Nijvel om hun BK af te werken.

Mathias Appelmans mocht als eerste de piste op voor zijn 100m en werkte deze af in  11″95.

In de late namiddag mocht hij zich nog eens opmaken voor de 200m waar hij jammer genoeg werd gediskwalificeerd.  Trainingsmaat Jonas Leqeu klokte af in 24″59 – amper 18 hondersten van zijn PR.

Op de 800m beloften behaalde Annelies Devillé een vijfde plaats in een magere 2’29″67 ; een wedstrijd waar het vooral tactisch verliep.

Joren Pardaens streed mee voor podium op de 1500m maar kwam 8 tienden te kort voor brons : zijn tijd 4’06″89.

Kevin Debremaeker eindigde knap 8ste op de 5000m in een nieuw PR van 16’07″60.

Tot slot mocht Lode Timmermans zijn kansen wagen op de 3000m steeple waar hij een zeer egale wedstrijd liep en alzo het zilver mocht in ontvangst nemen.  Ook hij liep een nieuw PR : 10’05″64.

Op zaterdag moest Robbe Pletinckx onze Vlaams-Brabantse provincie verdedigen op de interprovinciale match te Woluwe.  Hij liep er een tactische 800m in een tijd van 2’07”.  Niet slecht als je pas uit rust komt. Vlaams-Brabant behaalde in totaal een zeer knappe tweede plaats !

Proficiat aan iedereen !

Volgende week staan de laatste kampioenschappen op het programma, nl de aflossingen waar onze spurters onze clubkleuren zullen verdedigen.  Deze vinden plaats in het prachtig sportdomein van Moeskroen.  Wij wensen hen alvast succes !